Öppet brev till Binero.se

Jag är trött på bortförklaringar och löften som aldrig infrias. Ett öppet brev till Binero.se

Hejsan,

jag har varit kund hos Binero under flera års tid och har under den tiden haft konto på servern ”Majestix”.

– Trots oräkneliga problem med servern (det är bland annat vanligare att få timeout-fel än att en sida klarar av att bli servad) – och trots många felrapporter om det har det inte kommit till stånd någon förbättring, trots upprepade löften från Bineros sida om att problemet snart skall vara åtgärdat.

Uppenbarligen är problemet inte åtgärdat och min tilltro till att det någonsin kommer att göras är numera obefintlig.

Jag önskar därför få information om exakt hur ni kommer att kompensera kunderna som har (haft) konto på Majestix. Några års (!) kostnadsfria webbhotell är nog det minsta man kan förvanta sig.

Därutöver önskar jag få information om när ni kommer att ha flyttat alla konton som ligger på Majestix till en fungerande serverstruktur.

Slutligen önskar jag information om när ni kommer att ändra i er driftinformation om serverstatus. De påhittade värden som presenteras där är otvivelaktigen vilseledande marknadsföring och borde egentligen medföra ett marknadsrättsligt ansvar.

Det här meddelandet läggs även upp på min blogg http://blog.seligs.info/se/oppet-brev-till-binero-se/ och ni är varmt välkomna att besvara det där. Alla svar som jag får via e-post kan komma att publiceras på ovan nämnd URI.

Högaktningsfullt,

Thomas Selig

Kommentera